Pro vstup do eLearningového kurzu je nutné přihlásit se.


Detail projektu či výukové aktivity

Místo, kde žijeme 3 - "Krabičkové město"

Cílem projektu je prakticky se seznámit s centrem města Trutnov a v návaznosti  na to vytvořit několik didaktických her pro spolužáky, které jim pomohou lépe toto centrum poznat. V druhé části projektu žáci vytváří maketu historického centra města (Trutnova).

Vložil(a):
erudisadmin (Detail uživatele)
Autor(ři):
Mgr. Strnadová Monika,  Mgr. Eisová Ludmila, Mgr. Kisá Milena
Škola:
Základní škola, ul.Mládežnická - Trutnov 2, Mládežnická 536 - (Detail školy)
Hodnocení:
(0 hlasů)

Další informace

Délka trvání: jeden den
Věk: 8 - 9 let
Průřezová témata:
  • Osobnostní a sociální výchova (OSV)
  • Výchova demokratického občana (VDO)
Předměty:
  • Český jazyk
  • Vlastivěda
  • Výtvarná výchova
  • Pracovní činnosti
  • Ostatní
Dovednosti:
  • - kompetence pracovní - rozvrhne si práci, pracuje pečlivě
  • - řešení problémů - navrhne řešení zadaných úkolů
  • - prácuje s informacemi
  • - komunikativní, sociální - spolupracuje na zadaném úkolu
Oborové cíle:
  • - sestaví plánek, mapu centra města po předchozí prohlídce
  • - vytváří makety staveb z papíru
  • - sestavuje rovinnou skládačku dle logických souvislostí

Popis projektu či výukové aktivity

Motivační část

Použité metody:
  • AKČNÍ PLÁN
  • LEDOLAMKY - k čemu slouží / proč je znát a používat

Délka projektu je 5 vyučovacích hodin v jeden den. Týden před realizací projektu si skupiny připraví hádanky týkající se centra města, organizuje se sběr krabiček na maketu.

 

Realizační část

Použité metody:
  • AKČNÍ PLÁN

Žáci pracují na stanovištích na následujících úkolech:
- sestavit rozstříhanou fotku náměstí (skupiny);
- spojit hádanku připravenou dětmi s daným objektem;
- pexeso – třídění podle lokality;
Následně vytvářejí makety budov z přinesených krabiček, možno vytvořit po skupinách – jednu stranu náměstí = jedna skupina.

Evaluační část

Organizuje se společná výstavka prací, která je  zpřístupněná rodičům, zpráva do Zpravodaje a na web školy, doplněno fotografiemi z realizace. 

Kritéria hodnocení:
1. dokončení práce: fotografie, makety;
2. úprava makety;      
3. správnost třídění pexesa.

Sebehodnocení:
1. Jak se mi pracovalo ve skupině?
2. Jaký byl můj přínos pro skupinu?
 


Pomůcky cíle:
  • - hádanky vytvořené dětmi – každá skupina jednu    
  • - rozstříhaná fotografie náměstí – pro každou skupinu
  • - pexeso Trutnova – jedno pro třídu
  • - krabičky, lepidlo, barvy, štětce, kelímky, kartony

Komentáře

Počet komentářů: 0 Zobrazit komentáře